Prehod iz Dynamics NAV na Business Central - vse kar morate vedeti
Adactine novice
Adactine novice

Iz Dynamics NAV na Business Central - najpogostejša vprašanja in odgovori

Leta 2018 je Microsoft lansiral na trg novo ERP rešitev za majhna in srednja velika podjetja – Dynamics 365 Business Central (BC). Business Central kot naslednik rešitve Dynamics NAV omogoča vse standardne funkcionalnosti Dynamics NAV2018 ter s sabo prinaša še številne dodatne funkcionalnosti moderne ERP rešitve razvite z novo tehnologijo in primarno za oblak.

Microsoft spodbuja stranke, uporabnike Dynamics NAV na prehod na Business Central s popusti in ugodnostmi – na voljo so 3 možnosti prehoda na Business Central (on-premises, subscription in SaaS), ki jih podrobneje opisujemo v nadaljevanju.
Še posebej bi želeli nagovoriti stranke, ki uporabljate starejše verzije rešitve Dynamics NAV (NAV 2013 R2 in starejše) – Microsoft vaše rešitve ne vzdržuje več (ne odpravlja napak in ne izboljšuje rešitve). Z nekaterimi izmed vas smo na Adacti že sklenili dogovor o prehodu na Business Central, za ostale upamo, da se boste za prehod odločile še v času, ko veljajo za to posebne ugodnosti.
Ker nas o prehodu na Business Central stranke zelo veliko sprašujete, smo pripravili kratek Q&A, ki odgovarja na vaša najpogostejša vprašanja. Za vsa dodatna vprašanja in pojasnila glede prehoda na Business Central pa smo vam na voljo – kontaktirajte nas. 

Business Central - splošne informacije

Kaj je Dynamics 365 Business Central?

Business Central je nova ERP rešitev iz družine poslovnih rešitev Microsoft Dynamics 365, namenjena podjetjem v SMB segmentu. Pokriva cel spekter funkcionalnosti programa Dynamics NAV2018, prilagojenih za delovanje v oblaku, številne dodatne funkcionalnosti ter prednosti poslovanja v oblaku.

Za več informacij o rešitvi Business Central, njenih prednostih in funkcionalnostih si poglejte:

undefined

Business Central - "End-to-End" rešitev za SMB podjetja

Kakšne novosti prinaša Business Central?

1. Nov tip uporabniških licenc – »Named Users«
Pomembna novost je, da Business Central uvaja imenovane uporabnike (»Named Users«), kjer je licenca vezana na identifikator točno določene osebe (1 uporabnik) – ena oseba v podjetju ima eno licenco. Uporabnik lahko s svojim računom seveda dostopa preko vseh naprav (desktop, tablica in mobilni telefon). Business Central torej ukinja sočasne uporabnike (»Concurrent Users«).

2. Nova tehnologija
Business Central prinaša predvsem novo, moderno tehnologijo, drugačno od tiste, ki »poganja« nam vsem poznani Dynamics NAV. Tehnologija je »cloud« tehnologija in narejena na način, da omogoča enostavno in hitro namestitev, razširitev na ostale Microsoftove rešitve (Power BI, PowerApps, Office 365), nov način razvoja in namestitev dodelav v obliki aplikacij (apps) in avtomatske posodobitve.

3. Dodelave in aplikacije (apps)
Dodatne funkcionalnosti se razvijajo v obliki aplikacij (apps) in ne s poseganjem v osnovno kodo, kot je to v primeru Dynamics NAV. Vsaka aplikacija je preverjena s strani Microsofta in objavljena na uradni spletni strani Microsoft AppSource, s čimer je zagotovljena njena kvaliteta.

Adactina lokalizacija za Business Central je tako npr. pripravljena v obliki aplikacije, tako kot bodo tudi vsi ostali paketi (skupki funkcionalnosti) – dodelave specifične za industrije in razširitve standardnih funkcionalnosti Business Central-a, ki jih pripravljamo na Adacti.

4. Krajši čas uvedbe in enostavnejše integracije
Nova tehnologija pomeni tudi krajši čas uvedbe rešitve (osnovno namestitev lahko izvede uporabnik v zgolj nekaj urah) ter več integracijskih možnosti v okviru Dynamics 365 okolja (Power BI, CRM, Office 365), ter veliko enostavnejše integracije z ostalimi že razvitimi dodatnimi aplikacijami specifičnimi za vašo industrijo ali procese.  

5. Avtomatske nadgradnje in izboljšana performančnost
Business Central se nadgrajuje mesečno avtomatsko, medtem ko se Dynamics NAV posodablja 1x letno. Tukaj velja omeniti še performančnost rešitve, saj Microsoft s pomočjo vgrajene telemetrije sproti spremlja aktivnosti uporabnikov in odpravlja ozka grla. Napredne tehnologije (AI, machine learning) pa bodo v prihodnosti omogočale že predvideti zastoje in jih odpraviti še preden se zgodijo.

6. Številne prednosti za uporabnike
a. Inovativna in univerzalna spletna aplikacija
Za  razvoj spletne aplikacije Business Central je Microsoft namenil veliko časa in denarja, kar se je pokazalo tudi v tem, da je spletna aplikacija bila nagrajena za uporabnost in inovativnost. Podprto je delovanje v vseh razširjenih spletnih brskalnikih (Edge, Explorer, Crome, Firefox, Safari), predvsem pa je aplikacija intuitivna za uporabnika.

b. Univerzalna uporabniška izkušnja na vseh napravah
Microsoft je Business Central razvil v enotni aplikaciji tako za cloud, on-prem in hibridne vpeljave ter za Windows 10, Android (tablice, telefoni) in iOS (tablice in telefoni) naprave. Business Central je torej dostopen iz katerekoli naprave, kadarkoli z enotno uporabniško izkušnjo.

c) Številne dodatne prednosti, kot so: odpiranje in urejanje podatkov v Outlooku, vgrajena analitika in poročanje, enostavno odpiranje in urejanje Excel tabel znotraj same rešitve, prilagajanje pogleda uporabniku z enostavnim »drag-and-drop« sistemom, če naštejemo samo nekatere.

undefined

Integracija Business Central - Outlook in pokrivanje procesa "From quote to cash" znotraj Outlook-a

Različne opcije namestitve (»deployment«)

Busines Central omogoča naslednje možnosti namestitve:

  • On-premises (na vašem strežniku)
  • Cloud (oblak), kjer razlikujemo med:
    • Javni oblak (Public Cloud): v ceno licene je vključeno že gostovanje na Azure platformi - SaaS (Software as a Service);
    • Privatni oblak (Private Cloud): podjetje mora dodatno poleg cene licence plačevati še gostovanje v oblaku (hosting) - IaaS (Infrastructure as a Service)

Omenimo naj še, da je možno Business Central v nekaterih primerih namestiti v hibridni obliki (kombinacija prvih dveh).

Tabela na hitro prikazuje pomembne razlike med različnimi tipi namestitve (on-premises, cloud).

undefined

Razlika med obema opcijama vpeljave (on-prem in cloud)

Ker je Business Central primarno razvit za oblak, in ker število podjetij, ki se odločajo prenesti svoje poslovanje v oblak, strmo narašča, priporočamo, da pred odločitvijo o tipu namestitve premislite o prednostih, ki jih prinaša poslovanje v oblaku. O prednostih poslovanja v oblaku smo podrobneje zapisali v objavah Izberite Microsoft Dynamics 365 v oblaku in Ne recite zadnje besede rešitvam ERP v oblaku.

Če povzamemo, so prednosti poslovanja v oblaku sledeče:

  • Nižji stroški vzdrževanja rešitve in infrastrukture
  • Zagotovljena varnost
  • Izboljšana performančnost
  • Večja možnost širjenja rešitve – dodajanje uporabnikov, novih podjetij
  • Enostavnejše možnosti nadgradenj
  • Možnost izbire med standardiziranimi prilagoditvami, tipičnimi za vaš tip podjetja in industrijo
  • Izboljšana uporabniška izkušnja, usklajena z ostalimi Microsoft programi (Office 365, Power BI).

Business Central v primerjavi z Dynamics NAV

Ali Business Central nadomešča Microsoft Dynamics NAV?

Da, Business Central je naslednik programa Dynamics NAV2018, kar pomeni, da je Dynamics NAV2018 zadnja verzija te rešitve in da je od 1.4.2019 naprej za nadgradnjo na voljo le Business Central.

Kaj se bo zgodilo s programom Dynamics NAV?

Microsoft Dynamics NAV bo seveda še vedno v uporabi. Stranke, ki ste na zadnji verziji programa (Dynamics NAV2018) – ker je vaš program zadnja verzija Dynamics NAV, to pomeni, da bo Microsoft to verzijo tudi posodabljal in podpiral. Zadnji rok za nadgradnjo Dynamics NAV na zadnjo verzijo (Dynamics NAV2018) je bil 1.4.2019 o čemer smo vse stranke tudi obvestili: Približuje se zadnji rok za nadgradnjo licenc na Dynamics NAV 2018.

Kdaj se v podjetju lahko odločimo za nadgradnjo iz DynamicsNAV (2009-2018) na Business Central?

Žal enoznačnega odgovora ni. Odločitev je odvisna od večih dejavnikov, predvsem pa od tega:

  • Katero verzijo DynamicsNAV uporabljate trenutno
  • Kakšen je obseg vaših trenutnih dodelav in kakšne dodelave si želite v prihodnosti
  • Ali ste pripravljeni na poslovanje v oblaku, ali želite Business Central on-prem
  • Kakšne so vaše prihodnje poslovne zahteve (rast, razvoj podjetja)

Če razmišljate o nadgradnji vaše ERP rešitve na Business Central (cloud, on-prem) vam priporočamo, da nas kontaktirate in z veseljem vam bomo odgovorili na vsa vaša vprašanja.

undefined

Business Central navdušuje uporabnike z intuitivnim in "self-service" uporabniškim vmesnikom

Kdaj bo Business Central na voljo v Sloveniji?

Business Central on-prem je na Adacti na voljo že danes in z nekaterimi podjetji smo že domenjeni za prehod iz Dynamics NAV na Business Central.

Business Central SaaS (cloud) pa bo v Sloveniji predvidoma na voljo konec leta 2019, saj ponudniki v Sloveniji še vedno čakamo na vključitev dodatnih držav v SaaS model iz strani Microsofta. 

Našim strankam v Srbiji sta obe različici BC (on-prem in cloud) že na voljo in Adacta je kot prvi Microsoft Partner v regiji uspešno izvedla implementacijo BC SaaS za podjetje Elanwave. O tem smo pripravili podroben zapis: The First Implementation of Cloud-Based Dynamics 365 Business Central.

Tipi licenc, ki jih ponuja Business Central

Business Central je na voljo v dveh paketih (dva tipa licenc): Essentials in Premium. Dodatno je na voljo še t.i. »Team Member« licenca z omejenimi pravicami.

undefined

Pomembno:

  • licence so lahko samo enega tipa – ali Essentials ali Premium – licenc torej ni možno mešati;
  • vse licence v Business Centralu so t.i. »Named user licenses« - podjetje mora kupiti licenco za vsakega uporabnika, ki želi dostopati do programa BC,
  • predpogoj za nakup Team Member licence je, da ima podjetje vsaj eno Esstentials ali Premium licenco;
  • podobno kot pri Dynamics NAV, tudi Business Central omogoča, da izberete med »perpetual« ali »subscription« licenciranjem;

Novost: Business Central dodatno vpeljuje še t.i. »Team Member« licence, ki so namenjene uporabnikom, ki želijo samo vpogled, možnost priprave poročil, potrjevanja, urejanja nabavnih in prodajnih ponudb, časovnic in osebnih informacij, ali posodabljati obstoječe finančne vnose.

Različne možnosti nadgradnje iz Dynamics NAV na Business Central

Microsoft spodbuja nadgradnje na Business Central z dodatnimi licencami in popusti. V nadaljevanju navajamo 3 možnosti nadgradnje s primeri cen in ugodnostmi, ki jih ponuja Microsoft. Naj opozorimo, da so navedene cene veljavne po trenutnem ceniku (1.6.2019) in da veljajo za stranke, ki imajo sklenjeno pogodbo o vzdrževanju Annual Enhancement Plan (BREP).

Možnost 1: Business Central on-prem perpetual licence

Če se odločite za nadgradnjo iz Dynamics NAV na Business Central na on-premises namestitvi, potem vam Microsoft ponuja zamenjavo vaših sočasnih uporabnikov (»Concurrent Users«) na podlagi pravila »Two for One« - za vsakega »Concurrent« uporabnika boste dobili 2 »Named« uporabnika.

Primeri zamenjav licenc:

  • Dynamics NAV Starter Pack -> 6 Essentials uporabnikov
  • Dynamics NAV polni uporabniki (Full user) -> 2 Essentials uporabnikov
  • Dynamics NAV Starter Pack z Extended Pack -> 6 Premium uporabnikov
  • Dynamics NAV Polni uporabnik (z Extended Pack) -> 2 Premium uporabnika
  • Dynamics NAV Limited uporabnik -> 1 Team Member licenca

Možnost 2: Business Central on-premises subscription licence

Imate možnost, da kupite Business Central licence in plačujete na uporabnika / mesec. Ta opcija je primerna za podjetja, ki ne želite velike začetne investicije in vam ponuja več fleksibilnosti da povečujete in zmanjšujete licence glede na vaše poslovne potrebe.

Ta opcija pomeni, da gostite vaše licence na Microsoft Azure platformi, s čimer imate še večjo priložnost, da prihranite na cenah licenc. Dodatno pa morate k končni ceni prišteti še ceno gostovanja - hosting (če se odločite, da je to na Azure platformi, se ta cena giblje okrog 40 usd na mesec). Kljub temu pa je ta opcija še vedno cenejša kot on-premises namestitev ali v primeru, najamete strežnik pri drugem ponudniku in ne pri Microsoftu.

Primeri cen licenc:*

  • Premium licenca – 70 usd
  • Essentials licenca – 45 usd
  • Team member licenca – 8 usd
*dodatni strošek je še gostovanje, kar ni vključeno v ceno licenc

Možnost 3: Business Central SaaS (Software as a Service)

V mesečnem najemu sta vključeni tako cena licence kot tudi gostovanje na Azure platformi. To je primer »pravega oblaka«, kjer torej v podjetju ne rabite skrbeti za strežnike in vam dolgoročno znižuje stroške, ki jih namenjate sedaj za nakup in vzdrževanje IT opreme. Ker je Microsoft Business Central primarno razvil za oblak, ponuja za tovrstno namestitev Microsoft tudi najvišje popuste – tudi do 40% za licence do 30.6.2021.

Primeri cen licenc:

  • Premium: 60 usd
  • Essentials: 40 usd
  • Team Member: 5 usd

 Želite nadgraditi svoj Dynamics NAV na Business Central, pa ne veste kako začeti? 

Za dodatna vprašanja ali podrobnejšo predstavitev rešitve Business Central v vašem podjetju, nas kontaktirajte.

Kontaktirajte nas

Potrebujete več informacij?

Kontakt